خرید بازی توضیحات‌قالیباف‌ درباره فروشگاه‌شهروند

دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی تهران با حضور قاليباف،شهردار تهران براي ارائه گزارشي پيرامون وضعيت فروشگاه‌هاي شهروند برگزار شد.مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه با اشاره به چگونگی واگذاری و ادغام شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران گفت: متاسفانه واگذاری و ادغام شرکت‌ها و سازمان های شهرداری هنوز صد درصد انجام نشده است و بسیاری از شرکت های وابسته به سازمان ها و شرکت های مادر به فعالیت خود ادامه می دهند؛ برای مثال شرکت عرف ایران است که هنوز تعیین تکلیف نشده است. سعید اقدامیان مدیرکل اداره مجامع و شرکت های شهرداری تهران در جریان ارائه دومین گزارش از چگونگی ادغام و انحلال شرکت ها و سازمان های شهرداری تهران گفت: در جریان واگذاری ها و انحلال بالاخره شرکت عرف ایران هم به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شد.وی افزود: شهرداری تهران دارای 106 شرکت و سازمان بود که 75 شرکت فعال بودند که از سال 85 با اجرای بحث انحلال و ادغام شرکت ها و سازمان براساس مصوبه شورای شهر تنها 40 واحد در غالب شرکت و سازمان باقی خواهد ماند.اقدامیان تصریح کرد: طی سالیان گذشته شرکت ها و سازمان های شهرداری قبل از اجرای مصوبه شورا عملکرد مالی شان حدود 5 هزار میلیارد ریال بوده است که تا پایان سال 87 و در جریان اجرای مصوبه، عملکرد مالی شان به 34 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.وی خاطر نشان کرد: طی 4 مرحله مصوبه شورای شهر در حال اجرایی شدن است که در مرحله اول ادغام کلیه سازمان ها و شرکت ها صورت گرفته، انتقال سهام شرکت ها نیز انجام شده است و در گام بعدی اساسنامه سازمان های ادغام شده نیز تهیه و به تصویب شورای شهر هم رسیده است که تائید برخی از این اساسنامه ها در وزارت کشور نیز در حال انجام است همچنین دوگام بعدی انحلال سازمان ها و شرکت های نیز به ترتیب صورت خواهد گرفت.وی در بخش دیگر به فروش و واگذاری شرکت شهروند به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در بخش فروش شهروند به دلیل وجود شریک خارجی در شرکت های زیرمجموعه شهروند با معضلاتی روبرو بودیم که در گام اول سهام تمام شرکت های وابسته به شهروند از جمله شرکت پارس شهروند، شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند، شرکت نان نو شهروند، شرکت خدمات اداری بازرگانی امین شهروند و شرکت خدمات فنی و مهندسی پارس شهروند به شرکت اصلی شهروند واگذار شده است و در نهایت مقررشد این شرکت ها در شهروند ادغام شوند.وی دربخش دیگراظهاراتش افزود: یکی دیگر از مشکلات سر راه واگذاری شهروند وجود مسائل ملکی است چرا که شهروند در برخی از فروشگاه هایش مالک زمین و در برخی دیگر اجاره نشین است؛ چنانچه مسائل مالکیتی شهروند حل شود این شرکت نیز آماده تصمیم گیری در جهت اجرای مصوبه شورای شهر خواهد بود.رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا در خصوص چگونگی مدیریت شهروند گفت: از دوره دوم شورا بحث واگذاری شرکت شهروند بوده است و در شورای سوم هم یکسال طول کشیده تا به تصویب برسد. بنابراین در اصلاحیه خود باید اولویت واگذاری مدیریت بهره برداری شرکت شهروند را در نظر داشته باشید. و مدل الگوی واگذاری بهره برداری داشته باشد.چمران نیز در خصوص تصمیم گیری در واگذاری شرکت شهروند گفت: اداره چنین فروشگاه عظیمی با این تخصص و سابقه کار بسیار کار سختی است اما چنانچه مدیریت در این مجموعه از حالت سنتی خارج شود و مثل مدیریت بخش خصوصی با توجه به حفظ کیفیت و رضایت مشتری اداره شود به الطبع این فروشگاه با توجه به وسعت و سابقه می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.وی با اشاره به اجرای مدیریت پیمانی در اداره فروشگاه های شهروند گفت: در سطح شهر شاهد فعالیت فروشگاه های مثل سوپرمارکت های دریانی هستید که از نظر کار و زمینه فعالیت الگوی کوچکی از فروشگاه های شهروند هستند ولی همان مغازه ها و فروشگاه های کوچک توانسته اند در سطح شهر تهران و برخی شهرهای کشور با حفظ هویتشان فعالیت کنند. وی افزود: می شود برای شهروند هم چنین الگوهایی را پیش بینی کرد که مدیریت بهره برداری آن به بخش های خصوصی و یا به صورت پیمانی واگذار شود.در نهایت مقرر شد شهرداری تهران لایحه ای را تحت عنوان چگونگی واگذاری مدیریت بهره برداری شهروند به شورای شهر ارائه دهد.اقدامیان در ادامه جلسه با اشاره به سازمان حمل و نقل ترافیک، سازمان مدریت نظارت بر تاکسیرانی و سازمان پایانه ها و پارک سوارها که به صورت غیر مستقل بوده اند گفت: این سازمان ها به صورت مستقل درآمده اند و اساسنامه این سازمان ها نیز تهیه و به تصویب شورای شهر رسیده است.وی افزود: در سازمان حمل و نقل و ترافیک بحث شرکت کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک مطرح است که وجودی مستقل داشته باشند یا اینکه در این سازمان در غالب یک اداره کل ادغام شوند.رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا در این خصوص گفت: در زمان بحث تهیه طرح ساماندهی شرکت ها و سازمان ها و به خصوص فعالیت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران معتقد بودن که برخی از این شرکت ها نباید وجود داشته باشند. و حتی درمورد وجود و فعالیت سازمان حمل و نقل و ترافیک معترض بودند که چنین سازمانی نیاز نیست اما با اجرای مصوبه نه تنها وجود این سازمان الزامی شد بلکه وجود دو شرکت کنترل کیفیت هوا و کنترل ترافیک هم ضروری اعلام شد.وی افزود: با فلسفه هویتی و کارکردی این دو شرکت مخالفتی نداریم چرا که اطلاعات به دست آمده در این حوزه جزء ابزارهای مدیریتی شهرداری تهران است ولی با وجود شرکت ها مخالف هستیم چرا که در بحث تهیه نصب ، تعمیر و نگهداری وسائل و تجهیزات سنجش و پایش آلودگی هوا و نیز کنترل ترافیک بخش خصوصی هم می تواند فعالیت داشته باشد.قالیباف شهردار تهران نیز در این خصوص گفت: صحبت های خادم را قبول دارم و کاملا مباحث درستی است شهرداری تهران نمی تواند اطلاعات به دست آمده از این دو بخش را به بخش خصوصی واگذار کند چرا که ابزار حاکمیتی هستند ولی می تواند تعمیر و نگهداری تجهیزات این دو بخش را به بخش خصوصی واگذار کند.بیادی نیز در این خصوص گفت: در جریان واگذاری شرکت ها وابسته به شهرداری تهران به بخش خصوصی چرا نحوه واگذاری و شرکت خصوصی که این واگذاری به آن انجام شده است مشخص نمی شود. اقدامیان در این خصوص گفت: شرکتهای مثل شرکت خودرو سرویس شهر ، پیک بادپا، شرکت سرویس بیمه شهر و عرف ایران به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران واگذار شده است.بیادی افزود: از یک طرف شهرداری شرکت های وابسته اش را منحل اعلام می کند ولی از طرف دیگر آنها به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری واگذار می شوند. این حرکت و تصمیم گیری از حرکت ابتدای خطرناک تر است چراکه کار شهرداری دو چندان می شود.از سوی دیگر حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از عملکرد یکساله شرکت گزارشی ارائه کرد .وی درخصوص اجرای طرح کارت بلیت گفت: توزیع کارت بلیت را از سال 88 شروع کردیم که در حال طی مراحل پایانی کار هستیم و تا یک ماه آینده همه اتوبوس های عمومی و خصوصی دارای کارت بلیت می شوند.هاشمی تشکری معاون حمل ونقل شهرداری تهران نیز درخصوص واگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی گفت: تاکنون 48% از اتوبوس ها را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم که در سال جاری این مقدار به 60 درصد رسیده است.درادامه جلسه مرتضی لطفی بازرس قانون شرکت واحد گفت: خوشبختانه شرکت اتوبوسرانی اکنون به صورت علمی ومکانیزه اداره می شود و از حالت سنتی خارج شده است.وی درخصوص هزینه و در آمد شرکت گفت: در سال 87 ، 296 میلیارد ریال هزینه شرکت واحد افزایش داشته که این مقدار نسبت به سال قبل 30% اضافه شده است که دلیل آن هم بازخریدی نیروها و سیاست هایی است که برای ایجاد انگیزش برای خروج پرسنل صورت گرفته است.وی درخصوص درآمد شرکت واحد نیز گفت: این شرکت 401 میلیارد درآمد داشته است که این مقدار تقریبا نسبت به سال قبل 21 % کاهش داشته است.گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر تهران همراه با شهردار و مسوولان شهرداری تهران روز سه شنبه یازدهم خردادماه به رسم هر ساله جهت بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر آن بزرگوار حضور خواهند داشت. براساس این گزارش جلسه روز سه شنبه شورای شهر رای ساعت 10 به پایان مي رسد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در بازی